Forum Komputerowe PC - Pomoc IT
Wyłączający się komputer - Wersja do druku

+- Forum Komputerowe PC - Pomoc IT (http://forum.nowinkait.pl)
+-- Dział: Sprzęt komputerowy - Hardware (/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Dział: Diagnostyka i problemy techniczne (awarie komputerów) - Technical problems (/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Wątek: Wyłączający się komputer (/showthread.php?tid=244)

Wyłączający się komputer - KaVe - 01-26-2015 17:44

Witam

mam taki problem z moim komputerem, że czasem się wyłącza. Szczególnie dochodzi do tego wtedy, gdy jest mocno wykorzystywany - np. przez wymagające gry. Co może być przyczyną i jak sobie z tym poradzić? Podejrzewam, że to problem z zasilaczem, jednak nie znam się na tym, jestem całkiem zielony. Proszę o pomoc Sad

Pozdrawiam

RE: Wyłączający się komputer - d2b - 01-26-2015 21:41

Musisz podać konfigurację sprzętową abyśmy mogli ocenić czy zasilacz jest za mały, czy to wina czegoś innego.

RE: Wyłączający się komputer - KaVe - 01-28-2015 17:23

Jak mówiłem, jestem laikiem. ściągnąłem program Everest, który wydaje się dobry do analizy komputera, nie jestem jednak pewien, co konkretnie powinienem pokazać. W każdym razie wykonałem dwa screeny:

[Obrazek: 48456695625957630359.jpg]
oraz temperatury, które wydają mi się za wysokie:
[Obrazek: 58120220281142051490.jpg]

// EDIT by d2b - Pamiętaj aby zdjęcia podawać w tagach IMG

RE: Wyłączający się komputer - d2b - 01-28-2015 21:10

Nadal nic nie napisałeś o zasilaczu jakim dysponujesz.

RE: Wyłączający się komputer - OLeXy - 01-29-2015 21:26

Moje teorie:
- Za słaby zasilacz
- Pasta pod procesorem stała się już izolatorem
- Za słabe chłodzenie na procesorze, łapie temperaturę krytyczną i wyłącza komputer

Ogólnie powyższe screeny nic nie mówią, bo nie wiemy czy to w obciążeniu czy też nie.

RE: Wyłączający się komputer - KaVe - 01-30-2015 17:54

Screen robiłem przy normalnym użytkowaniu, także nie było jakiegoś wielkiego obciążenia.